Skip to main content

Di Kopi Tiam, Panglima, Nina Pincala


Lukisan : Di Kopi Tiam oleh TariganU
Oil On Canvas, 81'x116'

Di Kopi Tiam
oleh TariganU

Masuk dan duduk di Kopi Tiam
kupesan seporsi ragut ayam
tambah secangkir kopi Sidikalang
sambilku sarapan menunggumu

Tak lama kau pun datang
membawa seucap selamat pagi
sembari memesan bachang Medan
tambah secangkir kopi Bali

Kita pun berbincang menggeluti hari
menebak-nebak celah peluang
setelah terpuruk mau bangkit kembali
dengan kerja keras yang terpandang

(Kita papan catur tak berbiji
atur warisan dipandang usang)


PANGLIMA
oleh TariganU

Pang nungkun kak tangko bungana
Nungkun perlawes perkabangna
Ngadi jumpaken eltep rasw skin
Talang siakun situhuna 

Pangisungkun pe tengah pertimbangen
La erguak ibas panggungna
La ngerauk encedaken
Ncibalken ukum ibas oratna

Pang ngerana ngataken tuhuna
Tetap erndebi nginget odakna
Njileken adat sisulangen agama
Perang ras dame sue sinasa

Pang mbalo* meteh balona
Balo arusna ruang katika
Ndatken kak sitangko bunga
Jadi mbalo sukul sekinta

Pang nuriangi** kusimehuli
Nuruk-nusuki simeganjangna
Nuduhken dalan ku gindar wari
Ngelayang -langkahi simeterukna

_________________________________
*mbalo      = ndalanken kiniharusen
  balo         = harus, labanci lang arus idalanken
** nuriangi = nuduhken dalan ku benarna,
                     ngambat perdalan si la mehuli

(dari buku BUNGA DAWA / PINCALA II, ANTOLOGI PUISI KARO INDONESIA  karya TARIGANU, hal 61-62)


NINA PINCALA
oleh TariganU

Leben tek Matawari
pultakna erpagi-pagi
maka aku tek
mentas berngi gindar wari

Perdateken wari dage
berkat lampasi;
mulih karaben bage
tepet ingan erberngi

Erbahan rumah galang
perlu palasna tekang;
adi kerangen enggo irabi
jumanta ula la mbelang

Sada ban telapna
siwah ban penggegehi;
sada bereken Dibata
siwah bekas encari

Jelma meteh mela
la bagi rubia rubia
laguna tetap erndebi
la sikoringen i tiga

Lalit penggejap bage
matawari pe nimpet kap;
la lit si man bahanen e
rincet incet ukur picet kap

(Antologi puisi Karo indonesia karya TARIGANU, terbitan Hastra Mitra Jkt 2004, hal.68-69)

Sumber : tariganu 

Comments

Popular posts from this blog

Nasehat-Nasehat dan Ungkapan-Ungkapan

Nasehat-Nasehat Orang tua Karo, termasuk orang tua yang suka memberikan nasehat-nasehat kepada anggota keluarganya. Dalam nasehat yang diberikan selalu ditekankan, agar menyayangi orang tua, kakak/abang atau adik, harus berlaku adil. Menghormati kalimbubu, anakberu, senina sembuyak, serta tetap menjaga keutuhan keluarga.   Beberapa nasehat-nasehat orang-orang tua Karo lama, yang diungkapkan melalui ungkapan-ungkapan antara lain: Ula belasken kata la tuhu, kata tengteng banci turiken . Artinya jangan ucapkan kata benar, tetapi lebih baik mengucapkan kata yang tepat/pas. Ula kekurangen kalak enca sipandangi, kekurangenta lebe pepayo , artinya jangan selalu melihat kekurangan orang lain, tetapi lebih baik melihat kekurangan  kita (diri) sendiri atau  Madin me kita nggeluh, bagi surat ukat, rendi enta, gelah ula rubat ,  artinya lebih baik kita hidup seperti prinsip  surat ukat (surat sendok), saling memberi dan memintalah agar jangan sampai berkelahi. Beliden untungna si apul-apulen

Musik Karo - Gendang Tiga Sendalanen (bagian 5)

7.2 Gendang telu sendalanen Secara harfiah Gendang telu sendalanen memiliki pengertian tiga alat musik yang sejalan atau dimainkan secara bersama-sama (sama seperti pengertian Gendang Lima Sendalanen). Ketiga alat musik tersebut adalah (1)  Kulcapi/balobat , (2)  ketengketeng,  dan (3)  mangkok.  Dalam ensambel  ini ada dua istrumen yang bisa digunakan sebagai pembawa melodi yaitu   Kulcapi  atau  balobat.   Pemakaian  Kulcapi atau balobat  sebagai pembawa melodi dilakukan secara terpisah dalam upacara yang berbeda.  Sedangkan  Keteng-keteng dan  mangkok merupakan alat musik pengiring yang menghasilkan pola-pola ritem yang bersifat konstan dan repetitif. Jika  Kulcapi digunakan sebagai pembawa melodi, dan  keteng-keteng  serta mangkok sebagai alat musik pengiringnya, maka istilah  Gendang telu sendalanen sering disebut   Gendang Lima Sendalanen Plus Kulcapi ,  dan jika balobat sebagai pembawa melodi, maka istilahnya  tersebut  menjadi  gendang balobat.  Masing-masing alat mu

Kumpulan Teks dan Terjemahan Lagu-lagu Karya Djaga Depari (bagian 2)

8. Mari Kena Mari turang geget ate mari kena Sikel kal aku o turang kita ngerana Aloi, aloi kal aku Kena kal nge pinta-pintangku Mari turang iah mari kena Mari turang iah mari kena Tebing kal kapen o turang ingandu ena Nipe karina i jena ringan i jena Tadingken kal ingandu ena Mari ras kal kita jenda Mari turang iah mari kena Mari turang iah mari kena Tertima-tima kal kami kerina gundari Kalimbubu, anak beru ras seninanta merari Mulih kal gelah kena keleng ate Ras kal kita jenda morah ate Ula lebe meja dage Mari turang iah mari kena Mari turang iah mari kena (sumber : Henry Guntur Tarigan, Piso Surit tahun 1990 halaman : 132) Mari Kena (Marilah mari) Mari adinda sayang marilah mari Ingin daku kita berbicara Dengar, dengarkanlah daku Dikaulah yang sangat kurindukan Mari, marilah sayang Mari, marilah sayang Sangat terjal jalan ke rumahmu sayang Ada banyak ular pula di situ Tinggalkanlah rumahmu itu Mari kita bersama di si