Skip to main content

Kumpulan Teks dan Terjemahan Lagu-lagu Karya Djaga Depari (bagian 1)

1. Bulan Purnama

Marjata-jata embunna mbnentar martega
Bagina cirem tertawa bulanna purnama
Nerang-nerangi kepulon Indonesia enda
Nambahi jilena rikut mulia

Tempa mejamu sinasa bintang margore
Tempa mesuku kal angina, si rembus
Rembus medale-dale manje erdile-dile
Cawir terangna bulan, bulan puranama e
(sumber : Henry Guntur Tarigan, Piso Surit tahun 1990 halaman : 326)

Bulan Purnama

Tersisih awan putih yang berkumpul
Serasa senyum lebar bulan purnama
Menerangi kepulauan Indonesia ini
Menambah indah dan kemakmurannya

Serasa menyambut segala bintang bersinar
Serasa mengelus angina yang bertiup halus
Meniup pelan dan lembut mengelus
Terangnya bulan, bulan purnama itu 

2. Bunga Pariama

Miap-miap bulung pariama
I embus angin deleng seh jilena
I duru lingling bage kidah turahna sisada
I deher sabah tineka sabah tineka
I deher sabah tineka sabah tineka

Teptep jelma lit sura-surana
Erban mehuli ku japa gia
Tapi mekatep salah bage jadinya
Isuan rudang, duri kidah salihna
Isuan rudang, duri kidah salihna

Makana ise kal kin nge si man salahen kin ndia
Kuneken srbut meremang tangkelen-tangkelenku
Janah pe ise kal kin nge si man pujin kin nina
Kuneken sikap ras jore cibal geluhna
Kuneken sikap ras jore cibal geluhna


Miap-miap bulung pariama
I duru lingling turahna sisada
Maka terbeluh gekah kita bas doni enda
Makana lit kal bage simalem-malemma
Makana lit kal bage simalem-malemma
(sumber : Henry Guntur Tarigan, Piso Surit tahun 1990 halaman : 134)

Bunga Pariama
Melambai daun pariama
Ditiup angin gunung sangat indah
Di dekat sawah yang baru dibuka
Di dekat sawah yang baru dibuka

Tiap orang mempunyai cita-cita
Berbuat baik kepada siapa saja
Tetapi sering kali salah juga akhirnya
Bunga ditanam, duri yang tumbuh
Bunga ditanam, duri yang tumbuh

Karena itu siapa yang harus disalahkan
Yang membuat pikiranku menjadi kacau balau
Dan siapa pula yang seharusnya mendapatkan pujian
Orang yang hidupnya tenang dan tentram
Orang yang hidupnya tenang dan tentram

Melambai-lambai daun pariama
Di tebing yang tumbuh sebatang kara
Karena itu pandai-pandai lah kita di dunia ini
Agar ada yang menentramkan dan menenangkan hati
Agar ada yang menentramkan dan menenangkan hati

3. Dalin Ku Rumah
Arah apai nge dalinna ku rumah
Serpang siapai nge maka la salah
Mulih kal aku mulih
Sibar me enggo latih
Sibar me enggo latih

Langke ngeliwer kal dalin melambas
Pitut irambeng kal dalin si melas
Erturih e lanai bo erturih
Rance ngalah iserbuh latih
Rance ngalah iserbuh latih
Kerah kuakap kerah tapin
Ja pe labo lit pangadin-ngadin
De la i rumahta kari
Mulih kal aku ari
Mulih kal aku ari

Sai ko dalam ku rumah
Sai ko dalin ku rumah
Dem ate keleng mekuah
Dem ate keleng mekuah
Ku rumah kal aku ari
Ku rumah kal aku ari
(sumber : Henry Guntur Tarigan, Piso Surit tahun 1990 halaman : 184)

Dalin Ku Rumah (Jalan Ke Rumah)
Lewat mana jalan ke rumah
Simpang yang mana supaya tidak salah
Pulang lah daku pulang
Memang sudahlah letih
Memang sudahlah letih

Berliku berkeloklah jalan yang benar
Terhalang terpalanglah jalan yang luas
Beresnya tentulah tidak beres
Lemah lunglai bercampur letih
Lemah lunglai bercampur letih

Kering rasanya kering pancuran
Tiada lagi tempat peristirahatan
Kalau bukan di rumah kita nanti
Pulang lah daku pulang
Pulang lah daku pulang

Lurus dan baiklah jalan ke rumah
Yang dirindu dan disayang
Yang dirindu dan disayang
Ke rumahlah daku jadinya
Pulang kembalilah daku jadinya

4. Erkata Bedil
Erkata bedil I kota medan ari o turang
Ngataken kami maju ngelawan ari o turang
Tading i jenda si turang besan turang la megogo
Rajin kujuma si muat nakan turang la megogo
O turang la megogo
Kai nindu ari turang
Ugah sibahan arihta
Arih-arihta
Tetap ersada ari o turang

Adina lawes kena ku medan perang turang la megogo
Petetap ukur ola melantar ari o turang
Adina ue nina pagi pengindo turang la megogo
Sampang nge pagi si malem ukur ari o turang

O turang la megogo
Kai nindu ari turang
Ugah si bahen arihta
Arih-arihta
Tetap ersada ari o turang
(sumber : Henry Guntur Tarigan, Piso Surit tahun 1990 halaman : 334)

Erkata Bedil (Bunyi Senapan)
Berbunyi senapan di kota Medan wahai sayang
Bersama kami maju melawan wahai sayang
Tinggal di sini wahai sayang adinda manis
Rajin ke ladang mencari makan adinda manis

Wahai adinda manis
Apa katamu wahai sayang
Bagaimana kita buat janji kita
Janji dan tekad kita
Tetap bersatu wahai sayang

Kalau pergi dikau ke medan perang wahai sayang
Tetapkanlah hati  jangan main-main wahai sayang
Kalau memang sudah suratan kelak wahai sayang
Sempat juga kelak kita bersenang hati wahai sayang

Wahai adinda manis
Apa katamu wahai sayang
Bagaimana dengan janji kita
Janji dan tekad kita
Tetap bersatu wahai saying

5. Io-io lau Beringen
Nese embun erpagi-pagi
Ngikut-ngikut Lau Beringen mergalun-galun
Mambur iluh erdire suari berngi
Nginget-nginget arihta la sahun

Mayap-ayap kabang kuliki
Babo Gumut mincep I duru batang kacihe
La kal kap terlupaken aku katandu mehuli
E me dalanna makana aku telai-lali

Kabang ndukur i Talin Gugung
Ngadi cinep nepet asarna i Perlaba
Labuh ukur kinata arih-arihta rayung
Tangis ngandung terkesi-kesi si sada-sada

Rudang torah duru lingling
Miap-miap iembus angina si lumang
Inget kal aku ningku rusur ula aku tading
Ja pagi inganku di kena pagi erpemuang

Io turang io turang iao io io
Io turang io turang iao io io
(sumber : Henry Guntur Tarigan, Piso Surit tahun 1990 halaman : 80)

Io-io Lau Beringen (Nyanyian Sungai Beringin)
Tersingkap awan pagi hari
Mangalir Sungai Beringin berombak-ombak
Air mata jatuh berderai siang malam
Mengingat hubungan kita yang gagal

Melayang-layang terbang elang
Di atas Gumut minum di dekat poho “kecihe”
Tak terlupakan olehku ucapanmu yang baik
Itulah sebabnya aku selalu gelisah

Terbang balam di Talin Gugung
Hinggap di sarangnya di desa Perlaba
Sedih hati karena hubungan kita gagal
Menangis terisak-isak aku seorang diri

Bunga tumbuh di dekat tebing
Berayun-ayun ditiup angin
Aku selalu teringat kataku agar tidak ketinggalan
Di mana kelak tempatku jika kau menolak

Io sayang io sayang io io io
Io sayang io sayang io io io

6. Lampas Tayang
Lampas tayang melawen tunduh turang
Nginget-nginget katandu rutang
Piah-piah enggo mbages berngi
Daging ngalah rukur pe latih turang

Tahun si apai si man timanken turang
Wari si apai si man lebuhen
Ntah lanai me gunana
Piah-piah enggo mbages berngi turang

nde keri lenget ne
Nde nandeku nande
Robah kal aku
Kai kal salahku
Salah pendidongdoahken mesayang
(sumber : album Erkata Bedil, track : 9, artis : Ramona Purba, tahun 2002)

Lampas Tayang (Lekas Tidur)
Lekas berbaring lambat tertidur sayang
Mengingat-ingat ucapanmu yang indah
Tahu-tahu malampun sudah larut
Badan pegal pikiran kacau sayang

Tahun yang mana yang akan dinanti sayang
Hari yang mana yang akan dipanggil
Mungkin tidak ada gunanya
Tahu-tahu malampun sudah larut sayang

Aduhai alangkah sepinya
Aduhai sayangku
Daku minta maaf
Apa sebenarnya salahku
Salah cara meninabobokan sayang

7. Make Ajar
Adi enggo mebelin bagi
Mbelin daging nibaba
Terhulin denga dage
Perlagu langkahta, perlagu langkahta

Ula tersia dage
Toto nande bapanta
Sipake gelah kerina
Pedahna man banta, pedahna man banta

Payo ninta dage
Pedah bapa nande lah sipake
Ula tersia toto nanda bapanta
Seh kal min pagi bagi sura-surana
(sumber : Henry Guntur Tarigan, Piso Surit tahun 1990 halaman : 230)

Make Ajar (Menuruti Nasihat)
Kalau sudah dewasa
Besar badan dan tubuh
Hendaknya menjadi lebih baiklah
Segala tindakan dan budi pekerti

Janganlah menjadi sia-sia
Doa ibu bapak kita
Pergunakanlah semua nasehat
Nasehatnya bagi kita, nasehatnya bagi kita

Pantas kita patuhi
Nasehat dari ibu bapak kita, ayo kita gunakan
Jangan sia-siakan doa ibu bapak kita
Hendaknya tercapai kelak cita-cita mereka

bersambung ke bagian 2

sumber : Repository.usu.ac.id

Comments

Popular posts from this blog

Nasehat-Nasehat dan Ungkapan-Ungkapan

Nasehat-Nasehat Orang tua Karo, termasuk orang tua yang suka memberikan nasehat-nasehat kepada anggota keluarganya. Dalam nasehat yang diberikan selalu ditekankan, agar menyayangi orang tua, kakak/abang atau adik, harus berlaku adil. Menghormati kalimbubu, anakberu, senina sembuyak, serta tetap menjaga keutuhan keluarga.   Beberapa nasehat-nasehat orang-orang tua Karo lama, yang diungkapkan melalui ungkapan-ungkapan antara lain: Ula belasken kata la tuhu, kata tengteng banci turiken . Artinya jangan ucapkan kata benar, tetapi lebih baik mengucapkan kata yang tepat/pas. Ula kekurangen kalak enca sipandangi, kekurangenta lebe pepayo , artinya jangan selalu melihat kekurangan orang lain, tetapi lebih baik melihat kekurangan  kita (diri) sendiri atau  Madin me kita nggeluh, bagi surat ukat, rendi enta, gelah ula rubat ,  artinya lebih baik kita hidup seperti prinsip  surat ukat (surat sendok), saling memberi dan memintalah agar jangan sampai berkelahi. Beliden untungna si apul-apulen

Kumpulan Teks dan Terjemahan Lagu-lagu Karya Djaga Depari (bagian 2)

8. Mari Kena Mari turang geget ate mari kena Sikel kal aku o turang kita ngerana Aloi, aloi kal aku Kena kal nge pinta-pintangku Mari turang iah mari kena Mari turang iah mari kena Tebing kal kapen o turang ingandu ena Nipe karina i jena ringan i jena Tadingken kal ingandu ena Mari ras kal kita jenda Mari turang iah mari kena Mari turang iah mari kena Tertima-tima kal kami kerina gundari Kalimbubu, anak beru ras seninanta merari Mulih kal gelah kena keleng ate Ras kal kita jenda morah ate Ula lebe meja dage Mari turang iah mari kena Mari turang iah mari kena (sumber : Henry Guntur Tarigan, Piso Surit tahun 1990 halaman : 132) Mari Kena (Marilah mari) Mari adinda sayang marilah mari Ingin daku kita berbicara Dengar, dengarkanlah daku Dikaulah yang sangat kurindukan Mari, marilah sayang Mari, marilah sayang Sangat terjal jalan ke rumahmu sayang Ada banyak ular pula di situ Tinggalkanlah rumahmu itu Mari kita bersama di si

Musik Karo - Gendang Tiga Sendalanen (bagian 5)

7.2 Gendang telu sendalanen Secara harfiah Gendang telu sendalanen memiliki pengertian tiga alat musik yang sejalan atau dimainkan secara bersama-sama (sama seperti pengertian Gendang Lima Sendalanen). Ketiga alat musik tersebut adalah (1)  Kulcapi/balobat , (2)  ketengketeng,  dan (3)  mangkok.  Dalam ensambel  ini ada dua istrumen yang bisa digunakan sebagai pembawa melodi yaitu   Kulcapi  atau  balobat.   Pemakaian  Kulcapi atau balobat  sebagai pembawa melodi dilakukan secara terpisah dalam upacara yang berbeda.  Sedangkan  Keteng-keteng dan  mangkok merupakan alat musik pengiring yang menghasilkan pola-pola ritem yang bersifat konstan dan repetitif. Jika  Kulcapi digunakan sebagai pembawa melodi, dan  keteng-keteng  serta mangkok sebagai alat musik pengiringnya, maka istilah  Gendang telu sendalanen sering disebut   Gendang Lima Sendalanen Plus Kulcapi ,  dan jika balobat sebagai pembawa melodi, maka istilahnya  tersebut  menjadi  gendang balobat.  Masing-masing alat mu