20 November 2010

Wanita Karo (2)

Description Nederlands: Foto. Portret van een jonge Karo Batak vrouw
Date 1910-1930
Source Tropenmuseum
Author niet bekend / unknown (Fotograaf/photographer).

Repronegatief. Karo-meisje draagt twee bamboe kokers
Date 1900-1940 (globaal)
Source Tropenmuseum
Author niet bekend / unknown (Fotograaf/photographer).

Description (Nederlands) : Negatief. Deze vrouw draagt een effen zwart "kelamkelam" textiel als hoofddoek en als omslagdoek. De doek om haar lijf gewikkeld bestaat waarschijnlijk uit twee aan elkaar genaaid "kelamkelam" doeken, en heet "sambat". De "kelamkelam" is van ingevoerd machinaal katoen gemaakt. Het wordt door de Karo lokaal met indigo geverfd.. Vrouw van Karo-Batak afkomst, Noord-Sumatra
Date 1914-1919
Source Tropenmuseum
Author T. (Tassilo) Adam (Fotograaf/photographer).

Description Nederlands: Foto. Een Karo Batak meisje tijdens het wannen van rijst
Date 1910-1930
Source Tropenmuseum
Author niet bekend / unknown (Fotograaf/photographer).

Description Nederlands: Foto. Portret van een Karo meisje
Date 1914-1919
Source Tropenmuseum
Author T. (Tassilo) Adam (Fotograaf/photographer)

Een jonge Karo-Batak vrouw met bamboe waterkoker op het hoofd, Karolanden, Sumatra`s Oostkust
Date 1920-1925
Source Tropenmuseum
Author niet bekend / unknown (Fotograaf/photographer).

Een vrouw van Karo-Batak afkomst in lokale kleding met bijbehorende hoofddoek, Noord-Sumatra
Date [N.B.]
Source Tropenmuseum
Author niet bekend / unknown (Fotograaf/photographer).

Als hoofddoek ("tudung") draagt deze vrouw een textielsoort die "uwis kelamkelam" heet.. Een jonge vrouw van Karo-Batak afkomst in de Karolanden, Noord-Sumatra
Date 1914-1919
Source Tropenmuseum
Author T. (Tassilo) Adam (Fotograaf/photographer).

Studioportret van een Karo Batak meisje met halsketting op een kist Sandeman sherry
Date 1900-1940
Source Tropenmuseum
Author niet bekend / unknown (Fotograaf/photographer).

Portret van een Karo Batak vrouw
Date ca. 1870
Source Tropenmuseum
Author K. Feilberg (Fotograaf/photographer).

No comments:

Post a Comment